Det här med smärta

Sitter här i soffan igen med en mage som ser ut som om jag svalt en basketboll och det gör jäkligt ont.

Det här med hur man upplever smärta är ju väldigt individuellt. När jag får så här förbaskat ont så går jag på något sätt in i mig själv och stänger ute resten av världen. När de värsta kramperna sätter in vill jag bara ligga i sängen, blunda och försöka tvinga bort smärtan med hjälp av tankekraft. Kan meddela att det inte funkar särskilt ofta. Vanligen så brukar maken tröttna på mig efter ett tag och ringa efter en ambulans. Då kommer två trevliga människor som trycker in en nål i handen på mig och efter ett par minuter har jag inte ont längre. Det slog mig just att det där med tankekraft funkar ju.

Nu ska jag försöka tänka bort smärtan och sova. Håll tummarna för att jag slipper åka stor bil med blåljus i natt.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

