Det här med julklappar

Nu tänker jag koncentrera mig på det här med julklappar.

Jag älskar att fundera ut vad jag ska ge de jag firar julafton med i julklapp. Det är liksom halva nöjet med julklappar; att hitta något personligt som jag vet eller tror att mottagaren vill ha. Att gå runt eller surfa runt på nätet för att hitta just DEN saken. Och sen på julaftonen se deras reaktion när de öppnar paketet.

Sen har vi makens sätt. Jag kan väl säga att jag inte känner mig särskilt uppskattad av honom på julaftonen. Och jag vet att jag inte kommer att göra det i morgon för jag vet exakt vad jag kommer att få. Jag satt i flygstolen bredvid honom när han köpte den. Det där med att tänka till, komma med lite fina frågor som; vad önskar du dig? och sen inhandla det är inget för honom. Jag begär inte att han ska komma med dyra och lyxiga saker (även om jag definitivt inte skulle tacka nej till sådant) men jag skulle önska att han tänkte till lite och överraskade mig.

Han lyckades överraska mig på min födelsedag i somras när jag fick en Ipad och det uppskattades mycket. Tror dock att dottern hade ganska mycket med saken att göra. När jag påpekade saken för ett par timmar sedan så tyckte han att han skulle slå in bilen som vi köpte i augusti. Kan säga att jag tappade allt vad julkänsla jag hade byggt upp då. Julklappsutdelningen i morgon kommer att bli trevlig när de andra öppnar sina paket men jag vet att jag kommer att vara ledsen och besviken när allt är över.

Som sagt det behövs inga stora dyra prylar, bara något som visar att han tänkt till och bryr sig.

One thought on “Det här med julklappar

  1. Anki

    Då det gäller julklappar var jag likadan som du förr! Numera innebär det mest ångest och det är för att vi har en ansträngd ekonomi. Finns inte mycket att köpa för en liten slant då vi är så himla många. Därför skippar jag allt förutom till den hemmaboende sonen. Min gubbe har ALDRIG köpt en julklapp till mig än mindre födelsedagspresent för att inte tala om bröllopsgåva! Från början av vårt förhållande blev jag ledsen men är härdad nu. Dock svider det lite i hjärteroten. Skulle han köpt något skulle han aldrig tänka till utan bara fråga vad jag vill ha och sen köpa det. Skitkul! 😦
    Din man borde tänka på dig som person och kvinna och ge något högst personligt och vackert. Så borde alla män göra.
    Nu får du ha en fin jul och tänk på att karlar är karlar och går inte dom går inte att göra något åt. Han älskar dig säkert utan ord och presenter 🙂 Som i boken ”En man som heter Ove”
    Kram!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

