God fortsättning på det nya året

God fortsättning på det nya året. Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton. Här firas numera nyårsafton väldigt lugnt. Dessutom till största delen alkoholfri p.g.a. medicinering både hos mig (tarmproblem och ryggskott) och min far (blodtryck m.m.). Maken fick något glas vin men det var också allt. Ungarna körde också med julmust.

Vi åt gott och spelade TP inklusive några smärre ordväxlingar. Matbilder besparar jag er, mest eftersom jag glömde ta några. Det är ju inte helt lätt att få ihop maten med en vegetarian, en som älskar kött och jag som inte kan äta särskilt mycket fett. Om ni är intresserade så kan ni få menyn i alla fall. Vi körde med smårätter rakt igenom.

  • Loaded forks (ruccola, picklad gurka och rökt lax på en gaffel)
  • Färska vårrullar i miniformat
  • Helt vegetarisk sallad med tofu, edamamebönor, broccoli
  • Baconlindade dadlar
  • Arancini
  • Minipizzor med fyllning by choice
  • Vindruvor i ädelostcreme
  • Citronfromage

Vi hade en trevlig kväll, åt gott och vann varannan gång i spelet. Maken och jag körde som ett lag (mest jag) mot ungarna och morfar i det andra.

Klockan tolv skålade vi och önskade varandra gott nytt år medan vi tittade på fyrverkerierna. Jag har ju en viss svaghet för fyrverkerier. Jag bara älskar att titta på fyrverkerier och eftersom jag är en generös människa så delar jag med mig av några av raketerna jag såg i natt.140101-1 140101-2 140101-3 140101-4 140101-5 140101-6 GOTT NYTT ÅR!!!

One thought on “God fortsättning på det nya året

  1. Anki

    Jag var så enormt trött igår kväll på grund av ont både i mage och ett slag mot huvudet. Men tro inte för en sekund att jag missar fyrverkerierna! Nejdå, jag såg det över hela stan från balkongen. Underbart! Däremot åt jag inget då jag inte klarade. God fortsättning, Bibbi!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

