Snart vardag

Så nu ska jag försöka göra ett vanligt inlägg. Sluta skratta nu.

Julen är över, nyår är över och snart också trettonhelgen. Och därmed en nästan två veckor lång ledighet med undantag för att jag jobbade två dagar. Vädret har varit för det mesta skittråkigt. Gråväder och regn har dominerat. Men det har trots det varit ganska skönt att vara ledig. Jag har bl.a. roat mig med att rensa och slänga ut saker och papper som inte använts på länge.

Men helt ärligt så ska det bli skönt att återgå till lite vardag nu. Granen tänker jag dock inte plocka ner förrän nästa helg. Det är ju inte Tjugondag Knut förrän om en vecka men eftersom det är en måndag så får det bli till helgen.

I dag lyckades solen titta fram mellan molntapparna en stund vid tvåtiden så maken och jag drog på oss vandrarkängorna (gympaskorna) och drog i väg ut i Erstaviksskogen. Det var skönt att röra lite på sig.

Har läst en del i tidningarna om vintern som de har åkt på i USA. De anser tydligen att det är katastrof. Jag hör hur folket i våra norrländska distrikt sitter och garvar åt dem. Jag också om jag ska vara ärlig. Okej, de är inte vana med vinter tydligen och snöstorm är jobbigt. Men att kalla 60 cm snö och minus 30-35 grader för katastrof tycker jag känns lite överdrivet. Skaffa er vinterkläder, isolera era hus, sätt dubbdäck på bilen samt se till att er j-la regering skriver på Kyoto-dealen. Men USA lär väl aldrig koppla ihop konstigt väder med sina utsläpp. Framför allt inte de som styr, det vill säga de som tjänar pengar på att släppa ut så mycket skit i luften som det bara går. Färdig-gnällt på det stora landet i väst för tillfället.

Som avslutning får ni lite bilder från dagens pormenad. Droppar på ett björkhänge (tror jag), en stor moss-spindel, några trädsiluetter och lite torrt gräs.

140106-1 140106-2 140106-3 140106-4 140106-5

One thought on “Snart vardag

  1. Anki

    Hahahahaha! Ja, amerikanarna skulle behöva bo uppe i Norrbotten en vinter…eller Ryssland 😀
    Men så där är det ju när dom inte är vana eller rustade.
    Läckra bilder! Moss-spindeln var perfekt 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

