Små lyckostunder

I går kväll när jag låg i sängen med väldigt ont men alldeles för trött för att gå upp, tänkte jag på vad som får en att stå ut.

Att leva med ständig smärta i olika grad är något vi är ganska många som gör. Vissa dagar eller stunder så gör det lite mindre ont, andra tidpunkter räcker det med att ta smärtstillande medikamenter men ibland så får man så jävla ont att det bara är att ringa efter pling-plong-taxin. Jag var någonstans mellan medikamenter och ambulansen innan jag lyckades somna av ren utmattning.

En sak jag har lagt märke till efter att ha haft mer eller mindre konstant ont i några år är att man letar efter de där tillfällena som gör att man står ut med ontet. De små vardagsnjutningarna, som jag kallar dem.

  • Första munnen kaffe på morgonen. Den allra bästa.
  • Känslan när man står i duschen och låter det varma vattnet studsa mot huvudet och rinna värmande ner längs med kroppen. Helst ska det bilda en vattenridå över öronen så man slipper höra något annat än vattnet.
  • Att sitta med ansiktet i solen och känna hettan och sen kommer en svag vind som smeker lite svalka på kinderna.
  • Att låta en god chokladbit smälta i munnen.
  • Känslan av att sätta sig bilen och köra i väg. Friheten!
  • Lyssna på en riktigt bra låt, skithögt, i bilen.
  • Känslan när man tagit en riktigt bra bild.
  • Smaken av en bit parmesanost med fikonmarmelad.
  • Doften av min gula ros på baksidan.
  • Smaken av smultronen på landet.

Det är några av sakerna som gör att jag står ut. Nedan några av bilderna som gjort mig själv glad av att ha tagit i år. Update: förra året ska det ju vara. 😏

140111-1 140111-2 140111-3

4 thoughts on “Små lyckostunder

  1. Camilla

    God fortsättning Bibbi. Ja, det gäller verkligen att ta vara på de små sakerna som berikar ens tillvaro. Så man härdar ut allt annat. Förstår du blev glad för dina fina bilder. Härliga. Ha det bra. MVH Camilla

  2. lenaericsson

    ja dina bilder är helt magiska. Jag förstår att du är stolt och glad över att ha tagit dessa!
    Du har helt rätt i att det är de små stunderna man måste lära sig att uppskatta!

  3. lenaericsson

    ja dina bilder är helt magiska. Jag förstår att du är stolt och glad över att ha tagit dessa!
    Du har helt rätt i att det är de små stunderna man måste lära sig att uppskatta!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

