Vårtecken

Torsdag kväll och snart är den här veckan slut. Jag har mått skit sen i fredags. Snackade med min nya läkare i måndags (tror jag det var) och han skrev ut ordentliga smärtstillande som tur är. Han vill inte sätta in någon kortisonbehandling förrän jag har genomgått magnetröntgen så i stället för att jag ska behöva åka till akuten när jag har ont så fick jag de här tabletterna. Funkar riktigt bra att få bort smärtan.

Men nu till några positiva saker.

  • Mina kära arbetskamrater har äntligen kommit tillbaka till fosterlandet. Mycket trevligt. Nu vill jag bara se alla vackra bilder från Nya Zeeland. Ett land som jag väldigt gärna vill besöka men jag är väldigt osäker på om jag skulle palla resan dit.
  • Solen har skinit i dag och det har luktat vår utomhus. Tittade mig omkring i vår lilla trädgård. Såg att gräslöken har skickat upp en hel massa nya strån.

140306-1
Tulpanerna har också pressat sig upp.

140306-2
Såg att påskliljorna och krokusarna också tittar upp men glömde att fota dem.

Dock har jag mina blommande persiko-kvistar i en vas på köksbordet som gör mig glad varje gång jag går in i köket. De blommar med ganska små, ljust rosa blommor på bar kvist.

140306-3

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

