Försummad

Usch, vad bloggen har blivit försummad nu när jag inte har mått så bra ett tag.

Vissa dagar har varit bättre än andra men det är större skillnad mellan morgon och kväll. Brukar må hyfsat på morgonen innan jag börjar äta men sen ju längre dagen går och man äter så gör det mer och mer ont. Tur att jag har bra smärtstillande så jag slipper åka pling-plong-taxi var och varannan dag. Jag väntar ju på en magnetröntgen och läkaren vill helst att jag inte äter cortisontabletter innan. Men kön till den undersökningen känns väldigt lång just nu.

Lite jobbigt när maken anser mig lat när jag sitter i soffan och har ont eftersom det inte känns meningsfullt att tala om att jag har ont hela tiden. Tycker väl att han borde veta det vid det här laget. För hur kul är det när någon gnäller hela tiden?

Jag har förutom jobbet suttit i soffan och ritat och haft ont. Hade några bilder på sjöfåglar från en promenad förra helgen. Gillar minen på Vigg-honan på första bilden. Hennes make Viggo ser så fin ut i sin glänsande, svarta dräkt. Nötväckan höll på att samla material till sitt bo misstänker jag. Har den här helgen lyckats ta några bilder på småfåglarna på tomten också. Jag vet att Anki och Jannen gillar fåglar och bilder på dem så var så god.

140330-1
140330-2
140330-3
140330-4
140330-5
140330-6

3 thoughts on “Försummad

  1. bibbipson

    Hoppas du blir bättre snart och får tid till undersökningen. Inte roligt med magont, jag har Crohn´s så jag vet hur det är att ha ont i magen.
    Jättefina fågelbilder! Tuffa änder och de andra var så söta. Den när den håller huvudet lite snett var så fint! 🙂

  2. christinafotograferar

    Tråkigt att du inte mår bra och att närstående inte förstår. Har själv haft värk i massor av år pga skador i ryggraden. Men tog massor av år innan jag blev skickad på magnetröntegen och fick reda på skadorna. Först då förstod familjen.
    Du har i vart fall tagit jättevackra bilder på fåglarna. Är så fint med fågelbilder. Själv tycker jag det är så svårt att hinna fånga dem på bild. Ha det så bra du kan. Kram

  3. Anki

    Ja, nog vet jag hur handlingsförlamad man blir när man har ont i magen hela tiden. Det borde familjemedlemmarna fattat vid det här laget men det verkar som om män har en benägenhet att tro att allt är bra om man inte gnäller.
    Bilderna är helt fantastiska…som vanligt och du är en fena på fåglar. Märkligt att hannen alltid är så mycket vackrare än honan i djurlivet. Men hon såg grym ut :-)Hos människan är ju honan vackrare 😉
    Hoppas du snart får kallelsen till magnetröntgen! Kram! ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

