Vårtecken

I dag har det varit sol och runt 15 grader varmt. Har i och för sig inte mått så där jättebra men med lite pain killers och en hel del envishet att inte låta eländet trycka ner en så går det.

Maken och jag tog en lugn promenad och jag hade kameran med mig med tanken att plåta vårtecken.

Hittade en hel del Tussilago. En del var nästan utblommade, men de lös som små solar på marken.

140412-1Skillan lyser också fint med sin blå färg. Helt okej blomma hos andra än mig. 😉
140412-2Några få vitsippor hade börjat titta upp också. Nice!
140412-3Bladknopparna har börjat spricka upp.
140412-4Ser ni Citronfjärilen som sitter där vid Tussilagon?
140412-5Kaveldunet har fluffat till sig ordentligt.
140412-6Mina Påskliljor blommar för fullt. Perfekt timing nu till påsk.
140412-7Och gråsparvarna håller på att käka upp de sista solrosfröna i fågelmatarna.
140412-8Vissa bladknoppar har kommit längre än andra.
140412-9

3 thoughts on “Vårtecken

  1. Anki

    Helt fantastiska bilder! Riktigt vårkänsloframkallande (ett långt ord 🙂 ) Gillar de knoppande bilderna och naturligtvis pippin 🙂 Citronfjärilen går inte att missa! Härligt att se!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

