Söndagspromenad

Söndag förmiddag bjöd på vackert väder om än jäkligt kalla vindar. Men det var skönt där de inte nådde till att blåsa så maken och jag passade på att ta en promenad. Väderfolket hade ju lovat att det skulle komma regnskurar på eftermiddagen. Kameran fick följa med.

Såg den här lilla, söta, gula dunbollen (vet inte vad det är för fågel) i toppen på en en. Jag hade tur för när jag tryckte på avtryckaren så hoppade den upp i luften och flög i väg. Inte ofta jag lyckas plåta sånt.

Den tjusiga fontänen är ett vattenhinder på golfbanan som vi promenerade igenom.

Koltrasten var vänlig nog och hoppade upp på en sten och poserade en liten stund.

140504-1
140504-2
140504-3
140504-4
140504-5
140504-6

3 thoughts on “Söndagspromenad

  1. Anki

    Underbart läckra bilder. Du lyckades fint med att fånga ”lyftet” Fin fontän!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

