Lurad på bilden – än så länge

Veckan är slut och den slutade med att värmen började hitta tillbaka. Äntligen! Jag har lyckats att komma ut och gå varje dag den här veckan. I tisdags såg jag att and-paret, som bor i bäverdammen som jag går förbi varje gång, har fått ungar. Så onsdag, torsdag och i dag har jag släpat med mig kameran. Tror du jag har fått se dem igen? Icke! De små sötnosarna har hållit sig utom synhåll varje gång jag har kommit dit. Men jag har plåtat en hel del annat så jag lägger ut en massa andra bilder.

Vi börjar med hjortar och rådjur. Sen kommer en björktrast som har byggt bo i ett förråd på jobbet. Måste ju visa att häggen har slagit ut och orsakar mig en intressant hes stämma. Hittade pappan till de små andungarna sovande på en bäverfälld trädstam. En söt liten gråsparv klamrade sig fast på en metalltråd. Ett fält med maskrosor som lös som solen i solen. En fjäril (påfågelöga tror jag) satt och solade på vägen tillräckligt länge så jag fick några bra bilder. Sen råkade det bli en vitsippa till. Till slut hamnade vi nere vid sjön (havet) där skrattmåsarna fjantade omkring.

140516-1 140516-2 140516-3 140516-4 140516-5 140516-6 140516-7 140516-8 140516-9 140516-10 140516-11

3 thoughts on “Lurad på bilden – än så länge

  1. christinafotograferar

    Så underbart fina bilder! Gillar fåglar och den som skvätter vatten är fin.. Du har tydligen haft tur eller skicklighet att fånga en fjäril också, det är ju inte så lätt. Den lilla pippin i boet fångade också mitt hjärta. Rådjuren är också fina.

  2. Anki

    Åh, vad jag älskar dina bilder! Den lilla pippin vann mitt hjärta 🙂 Underbart! ”Fjantade omkring” Hahahahaha! 😀 Du är skön ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

