Den tjuvaktiga skatan

Vi har en skata som häromdagen hoppade ner och snodde en hamburgare från grannens grill. Kunde ha blivit grillad skata men den klarade sig.

I går satt jag och kollade mitt teleobjektiv. Förra helgen så lyckades det lossna från kameran och smälla rakt ner i grusvägen jag gick på. Sen dess har det bråkat. I går hittade jag dock felet och lyckades fixa till det. När jag satt och testade det så var den tjuvaktiga skatan tillbaka.

140524-1Den kollade efter något ätbart.
140524-2Gjorde sig beredd att dyka ner på grannens grill men upptäckte mig med kameralinsen riktad mot den.
140524-3Då vände den direkt. ”Jag har inte gjort något, hade inte ens tänkt göra något.”
140524-4Efter en stund hade den vågat sig ner på staketet som skiljer tomterna åt. Då fick jag nog och skrämde i väg den ordentligt.
140524-5

One thought on “Den tjuvaktiga skatan

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

