Ett försök till bättring

Okej, tänkte försöka mig på ett inlägg. Har ju lovat mig själv att bli en bättre bloggerska nu efter semestern. Det har ju gått så där om man ska vara ärlig och det ska man väl? Eller så kan man uttrycka sig som att det har inte alls gått.

Nu har jag jobbat två veckor efter semestern och det dröjde ju inte många dagar förrän semestern kändes väldigt avlägsen. Jag tycker mest att man kliver upp i ottan, åker till jobbet, kommer hem, sitter i soffan, har ont (smäller i sig pain killers) och läser bloggar alternativt ritar samtidigt som TVn står på, halvsover och sen släpar man sig i säng.

Ungarna har ju börjat skolan den här veckan. Dottern sista året på gymnasiet och sonen på KTH. Maken har varit på landet sen förra torsdagen och jobbat lite mer på huset och ännu mer med sitt jobb. Praktiskt när man kan jobba på distans, för honom. Jag kan ju inte det så jag är inte alls avundsjuk på honom för den sakens skull. INTE ALLS! Jefla gubbe!

Just det, jag har ju äntligen fått tid för magnetkameraröntgen om en månad. Det har ju ”bara” gått åtta månader sedan läkaren skickade remissen. SUCK! Nu jag håller alla tummar jag hittar för att de här förbannade smärtorna snart ska bli bortmedicinerade med något annat än de starka smärtstillande som jag har gått på sedan mars. Utan dem hade jag i och för sig inte kunnat leva så pass normalt som jag trots allt gjort men ändå.

Funderade ett tag på att kommentera lite världshändelser i form av den här läskiga sammanslutningen IS som härjar men jag tror jag återkommer med det i ett separat inlägg när jag läst in mig ännu mer på dem. Vet heller inte om jag kommer att orka med ett inlägg om valet och politik. Tycker mest att alla partier bara verkar påpeka fel hos de andra och inte snacka så mycket om sin egen politik och vad de vill med vårt vackra land. Jo, jag ska rösta men jag vet inte på vilka ännu. Kanske kör med uteslutningsmetoden, för jag vet ju vilka jag inte kommer att rösta på. Ja, ja, det löser sig nog innan valdagen.

Nu ska jag slå på TVn och kolla nyheterna, d.v.s. slumra lite. 😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

