Jag tror att det är försommar

Tänkte visa er en sak som jag tror inte är så vanlig så här års – blommande Hägg. Jag hävdar att om häggen blommar så är det alltså juni. Ignorera de röda rönnbären i bakgrunden och att blomningen antagligen beror på att alla häggar här omkring angreps av tusentals äckliga larver för några månader sedan och nu försöker köra sitt race en gång till.

Sen gick vi ner till sjön och matade dem gammalt bröd. Det var en massa unga änder och unga gråtrutar där. De slogs en del om brödet. En kråka satt i ett träd och klagade på att den inte fick något.

140902-1
140902-2
140902-3
140902-4
140902-5
140902-6
140902-7
140902-8

2 thoughts on “Jag tror att det är försommar

  1. Anki

    Jag blir alldeles salig när jag ser dina fågelbilder 🙂 Du fotar allt så djävla bra men fåglarna slår allt, i mitt tycke! Dom här var helt fantastiskt snygga! WOW!!! Skickar du in fågelbilderna eller andra till sajter som tävlar eller kanske bara njuter som jag? Det borde du göra!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

