Ingen idé att förneka det längre

Jag tror inte jag kan förneka att det är höst längre. Det är mörkt när man kliver upp och åker till jobbet, när man väl kommer hem så blir det mörkt strax efter middagen, det är kallt, molnen verkar ha parkerat över oss och regnet blöter ner en väldigt ofta. Ett annat tecken är att jag har beställt tid för att byta till vinterfötter på bilen.

I dag råkade solen titta fram en stund och då frågade maken om vi inte skulle ta en promenad. I ett svagt ögonblick, måste haft solen i ögonen och hjärnan, så sa jag ja. Som tur är har jag ju bra kläder så det var bara att dra på sig dem och knata i väg. Tog kameran med mig också. Ska man ut och gå i eländet så kan man lika gärna göra något man tycker om under tiden, d.v.s. fotografera.

Så här nedan följer en fotobombning från eftermiddagen. Bilden på svamparna är från en ”gräsmatta” som vår förening anlade i våras. De grävde upp en massa gamla buskar och la på en massa dålig jord samt beströdde området med gräsfrön. Fåglarna hade kalas så länge det fanns frön kvar och sen tog ogräset över. Tistlarna m.fl. högre växter har frodats. Nej, de som skulle ta hand om området har inte gjort det. Just nu består ”gräsmattan” av en massa små svampar, grus, en och annan frisådd grästuva samt ogräs. Mitt förslag inför anläggningen av gräsmattan var bättre jord samt färdig gräsmatta på rulle. Då hade vi haft en gräsmatta. 😀

Men som sagt, jag avskyr hösten och vintern. De årstiderna gör sig bäst på bilder man kan titta på när man sitter i soffan inomhus i värmen eller på verandan på landet i sommarvärmen. 🙂
141018-1
141018-2
141018-3
141018-4
141018-5
141018-6
141018-7
141018-8

 

4 thoughts on “Ingen idé att förneka det längre

  1. Anki

    Jag kan inte påstå att jag gillar hösten men färgernas prakt är fantastiska och du har lyckats fånga dem perfekt! Vintern hatar jag! Men också då kan man få vackra bilder. En bra helg till dig, vännen!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

