Fototriss del 279: Ljus & mörker

Fototrissdags. Tema Ljus och mörker. Ja, mörkt är det ju så här års och mörkare kommer det att bli innan det vänder igen.

Första bilden är på mina grannars Halloween-pumpor som de har på sin gård. Mannen i huset är engelsman så han har det ju med sig från England. Andra bilden är väl det vanligaste vi har att driva bort mörkret med och skapa lite mys med. De här står på vardagsrumsbordet bredvid mig just nu. Den tredje bilden är en nattbild från januari i år.

Nu ska det bli kul att se hur andra har tolkat veckans tema. Är du också intresserad så finns en massa länkar till fina bilder HÄR på Fototrissens hemsida.

2014-V45-1
2014-V45-2
2014-V45-3

9 thoughts on “Fototriss del 279: Ljus & mörker

  1. Bibbi Inläggets författare

    Tyvärr hade jag inte stativet med mig så den är tagen på frihand. Blev förvånad att den blev så pass bra som den blev. 🙂 Funderar allvarligt att åka tillbaka i vinter med stativ och ta om den.

  2. Anni

    Vilken fin variation du fick med dina bilder. Och tänk så magiskt vacker den sista blivit om den varit skarp, så läckert med alla ljus och speglingar.

  3. Veiken

    Mittenbilden visar verkligen vad vi behöver när mörkret sänker sig över oss! Översta bilden ser ut som en konstverk att hänga på väggen! Understa bilden gillar jag! 🙂 En fin triss!

  4. bjaeren

    Vilken läcker triss!! Sista bilden är otroligt fin, och andra… 🙂 Alla tre är vackra var och en på sitt vis!
    Ha en fortsatt fin kväll.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

