Läkarbesök

Så har jag då varit hos läkaren som talade om för mig att jag har Crohns sjukdom. Det är tydligen fyra ställen i tunntarmen som antingen är inflammerade eller har varit det och lämnat ärrbildningar efter sig. Så nu ska jag äta en cortisonkur i åtta veckor. Man börjar med åtta tabletter i en vecka sen tar man bort en tablett per vecka. Om den här kuren hjälper så är det inflammerat, om det inte hjälper så är det ärrbildningar och då blir det troligen operation. Så nu håller vi tummarna för att smärtan ger med sig och att jag slipper operation.

I övrigt har det varit skitväder hela dagen här. De sa att det skulle regna hela dan men i stället har det snöat. Någon plusgrad och snö betyder väldigt blött och slaskigt. Urk! Jag är så trött på det här med gråväder, fuktkallt och regn. Vad är det för fel på sommar året runt?

Men i morgon är det fredag och jag ska börja med medicinen.

2 thoughts on “Läkarbesök

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

