Det här med den kallare årstiden

Det här med att det blivit kallare gillar jag ju inte. Jag föredrar den varmare delen av året när man slipper bylsa på sig så förbaskat mycket när man går ut.  Men nu har vi höstar och vintrar i det här landet och i går vräkte det ju ner en massa vatten i både fast och flytande form så det är ju bara att anpassa sig, och då framför allt vad gäller kläder. I går började jag leta efter vinterskor/stövlar. Hittade två par men kunde efter en stund konstatera att de inte ens borde funnits kvar i klädkammaren. De var trasiga och skulle ha slängts redan i våras.

Efter jobbet i dag så drog maken och jag iväg till Sickla för lite småinköp, bl.a. en ny mössa till maken (blev två p.g.a. svårighet att välja). Jag passade på att gå igenom nästan varenda skoaffär (inte Skopunkten) där efter ett par nya vinterdojor. Man har ju nästan alltid en idé om hur de ska se ut och ingen av affärerna hade något som ens kom i närheten av bilden i mitt huvud. Väl hemma satte jag mig och surfade runt lite och hittade de här:

GA111Y009-O11@2
Helt plötsligt hade jag klickat hem dem. 😮
Är ganska skeptisk att köpa skor och stövlar på nätet för jag vill gärna prova innan jag betalar för sånt. Men den här nätbutiken har fri frakt åt båda hållen så man kan byta hyfsat enkelt. Så nu håller vi tummarna för att de ska sitta så jäkla bra på mina störiga fötter när de kommer.

2 thoughts on “Det här med den kallare årstiden

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

