Nu har jag gett upp hoppet

Nu har jag gett upp hoppet om varmare väder. Jag har insett att det är höst vilket alltid leder till den där förbannade vintern.

I dag har jag, med litet bistånd av maken, plockat undan sommarskor och ytterkläder för lite varmare temperaturer. Skorna torkas och putsas inför vinterförvaring, jackor borstas, tvättas vid behov och hängs undan. Vinterskor till familjen plockas fram och inventeras. De trasiga slängs. Mössor, vantar och halsdukar har vi gjort samma sak med. Där blev det en hel del som hamnade i slängpåse alternativt skänka bort-påse.

Har också köpt fyra stycken korgar där varje familjemedlem ska förvara sina mössor, handskar m.m. Så jag slipper hysteriska telefonsamtal till jobbet med frågor om var deras saker befinner sig.
Det jag kan konstatera när jag plockat med skor och stövletter är att dottern slår oss andra på knock out med sitt innehav. Men hon har väldigt långt kvar till Monas samling. 😉

Nu ska det städas och åkas i väg med skräp till återvinningen.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

