En väl utnyttjad helg

Jag måste tala om att jag såg solen i dag. Hade tänkt gå ut i den men det blev bara att jag ställde mig med solen i nyllet en stund.

I går slet jag ut maken och vinterstädade trädgården, äntligen. Ni vet, kratta bort alla vissna löv, tömma vattentunnan och ställa in den, sopa undan gammalt skräp och sådant. I år köpte jag en bambu och ett prydnadsgräs som jag satte i två stora krukor och nu tänkte jag försöka få dem att överleva vintern så jag har packade in dem i bubbelplast och ställde dem i en hörna intill husväggen. Så nu håller vi tummen att de klarar vintern så jag slipper köpa nya nästa år.

Min dator har ju börjat uppföra sig konstigt. Den hakar sig och håller på så jag misstänker att den har börjat fundera på pensionen. Passade på att ge maken min önskelista för den nya så förhoppningsvis får jag den om någon vecka innan den här drar sig tillbaka från offentlighetens ljus. Den här gången blir det en Mac. Ja, jag har fastnat i Apple-träsket jag också. Jag har ju haft en Iphone  flera år och en Ipad sen förra sommaren så jag tyckte att det var lika bra att löpa linan ut och ha den stora maskinen också.

Jobbet hade julmiddag i går men jag hade tackat nej eftersom jag, tyvärr, alltid mår skit på kvällarna. Hoppas att mina kära arbetskamrater hade det trevligt även utan mig och att E tog sig ett glas för mig också.

I dag har jag upp slingorna i den nystädade trädgården så det lyser upp lite under de mörka timmarna som ligger över oss som en svart, blöt filt så här års. Passade på att städa huset efter det samtidigt som maken satte upp nya taklampan i sovrummet. Det blev jäkligt snyggt om jag får säga det själv.

Jag har börjat planera julen lite smått. Har koll på vilka som kommer, börjar få koll på vilka julklappar som ska inhandlas och familjen har börjat spåna på vad som ska stå på bordet. Det känns ganska lugnt på den fronten nu.

I övrigt så har jag suttit med mina bilder men det gör jag ju alltid så fort jag får en stund över numera.

141123-1

3 thoughts on “En väl utnyttjad helg

  1. Bibbi Inläggets författare

    Tack!
    Du, min vän, ska bara ta det lugnt och njuta av friden i jul. Den här hösten har ju varit, minst sagt, störig och turbulent för din del också.

  2. Anki

    Det låter onekligen mysigt att småplanera inför julen. Själv ska jag inte göra ett skit i år. är så trött på allt efter sju veckors förkylning och nio veckors packning, utstädning och instädning. Nu har jag äntligen fått allt i ordning här och jag rubbar inte en pryl 😀
    Skitsnygg taklampa och snyggt tak också 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

