Första advent

Advent på er. Helgen har gått i effektivitetens tecken. Jag har städat, handlat, strukit och pyntat en del.

Min tanke var att, i stället för att motarbeta julen, skulle jag köra all in. Upp med allt inklusive julgranen och allt småpynt. Gick åt skogen. Familjen röstade ner mitt förslag om julgran och småpynt, men det tänker jag smyga upp under veckan lite då och då så de inte märker det så mycket. Ok, granen kan bli svår att smyga med men jag får vä bara släpa ner den och låtsas som det regnar. Men jag har i alla fall fått upp stjärnor och ljusstake i de fönster som ska ha det och de nystrukna julgardinerna hänger också på plats.

I dag har vi gjort en viktig investering. Vår Maxi har jäkligt bra priser på brandsläckare just nu så jag passade på att köpa två 6 kilos, en vit och en röd, och byta ut våra gamla. Batterierna i brandvarnarna har också bytts ut. Känns lite bättre nu när man eldar ljus och värmeljus på kvällarna. Men nu ska jag återgå till mitt fipplande med gamla inskannade foton, vilket jag roar mig med varje dag.
Up date: Glömde ju att berätta att jag frostade av frysen i förmiddags och det har jag längtat länge efter att få göra men det har varit lite för varmt ute för den saken. Mycket nöjd med det.

Bilderna är tagna med Ipaden.

image
image

3 thoughts on “Första advent

  1. Granntanten

    Jag ska jobba jättemycket mindre i december. Chefen höjde ögonbrynet åt mig när jag sa hur det såg ut, jag måste analysera vad tusan som hände. Det gör jag imorrn. Och nej, 50+ timmar i veckan ska jag INTE jobba. Ingen vill det.

  2. Bibbi Inläggets författare

    Man ska göra det man känner för. Julen kommer och går oavsett vad vi roar oss med. Ibland känner man för att köra på för full gas, ibland orkar man bara inte. Fast du borde nog fundera ett varv till på att jobba så mycket. Inte nyttigt för kroppen eller knoppen några längre perioder. Var rädd om dig.
    Jag tänkte köra fullt ös på pynteriet eftersom jag inte bakar något så länge jag har en ugn som inte fungerar ordentligt och maken tycker det fungerar med en lös termometer i ugnen och vägrar att köpa ny spis. Normalt brukar jag ju baka pepparkakor, lussebullar och en massa olika sorters kakor till jul men jag strejkar tills jag fått en ny spis. 😉

  3. Granntanten

    Och jag bara känner att vaffanjagskiterit. Fönstren är rena och vi har julgardinerna – linnefärgade kappor utan lull-lull – i köket. Jag skulle vilja vilja men jag är alldeles för trött. (Det skulle kunna bero på att jag har dragit på mig 40 timmars övertid i november, ingen vet säkert.)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

