Här ska bloggas

Jag vet, jag vet. Jag har försummat er otroligt länge nu. Jag tänkte dock försöka ta mig i kragen (om jag hade haft någon) och få till ett inlägg nu.

Jag har eller håller på (är inte riktigt färdig än) att byta dator och jag byter från vanlig laptop till en Mac. Så inte nog med att det alltid är stökigt när man ska få över allt från gamla datorn till den nya, nu ska jag dessutom lära mig hur Macen fungerar. Älskar skärmen på den nya datorn. Det är helt underbart att jobba med bilderna när skärpan är som den ska vara.

Jag har ju dessutom fått konstaterat att jag har Crohn sjukdom och sedan fem veckor går jag på en kortison-kur. Om den hjälper så betyder det att jag har en pågående inflammation i tarmen, hjälper den inte så är det inte inflammerat utan det har varit och att det är ”ärr” efter inflammationen som gör att jag har ont. Efter fem veckor kan jag konstatera att kortisonet inte hjälper för jag har fortfarande jäkligt ont och käkar mina smärtstillande i samma utsträckning som tidigare. Jag har börjat ställa in mig på att det antagligen blir operation där de tar bort de skadade delarna av tarmen. Men det får bli en fråga för det nya året. Men vi kan lugnt säga att datorbyte, mycket på jobbet samt jäkligt ont på kvällar och nätter har gjort att blogglusten inte har infunnit sig.

Det har ju hänt en del på sista tiden här i världen. Det mest intressanta var väl nedröstningen av sossarnas budget och uppröstningen av Alliansens budget som ledde till att herr Löfvén tänker utlysa nyval till våren. Att sen en riktigt liten rasist har tagit över SD medan herr Åkesson vilar upp sig efter att ha sprungit in i väggen tycker jag bara är bra. Åkesson har ju tonat ned SDs rasistiska sida ganska effektivt men nu när deras chefsideolog har tagit över rodret så visar de sitt rätta jag. Jag får vibbar från 30-talets Tyskland när jag ser och hör vad han säger. Min förhoppning är att alla som missnöjesröstade på SD i höstas ska fatta att de röstade på ett gäng fascister och rasister och det var ju precis så de tog över strax söder om oss för många år sedan. Lär av historien så vi inte upprepar samma idioti ytterligare en gång. Men svensk politik har blivit betydligt intressantare den senaste månaden. Många verkar upprörda över det politiska läget och alla skyller på alla att de inte har tagit sitt Ansvar. Ett ord som missbrukas å det grövsta med tanke på att ingen ens definierar vad de menar med Ansvar. Det känns som om det här lilla kaoset behövs för att skaka om våra bekväma politiker så de fattar vad svenska folket tycker är viktigt. Visst är nyval en dyr historia men det är ett pris vi får betala för att ha en något så när fungerande demokrati.

Till sist så får ni en bild från förra helgen (tror jag det var) på soluppgången och två bilder från helgens promenad på lite snygga isformationer på några pölar.

141216-1
141216-2
141216-3

4 thoughts on “Här ska bloggas

  1. Ama de casa

    Men vad skönt att du har fått en diagnos i alla fall! Och en operation är ju inte kul, men det blir så bra efteråt. Jag är så nöjd med att dom kunde konstatera gallsten hos mig och ta bort gallblåsan. Jag har mått så jättebra efter det 🙂

    Otroligt fina bilder – som alltid hos dig 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

