Så försvann den här dagen

Helskotta vad trött jag har varit i dag. Sov länge, gick upp och åt frukost och la mig på soffan och sov en och en halv timme till. Sen har jag gått omkring i halvdvala. Det är först nu jag börjar vakna till. Sov visst lite dåligt i natt.

I går var det dock lite mer liv i mig. Maken och jag tog en promenad i det soliga, men eländigt, kalla vädret. Avskyr kylan men man måste ju röra på sig ibland. Tog med mig kameran också. Säga vad man vill, men lite is och frost fixar till det så man får vackra bilder och det tänkte jag utnyttja. Vi hade en himla tur också för på en av ängarna längs promenadvägen gick en hjorthane med sitt harem och betade. De var så fina med sin tjocka vinterpäls och herr Hjort stoltserade med sin vackra krona.

141227-1
141227-2
141227-3
141227-4
141227-5

7 thoughts on “Så försvann den här dagen

  1. Bibbi Inläggets författare

    Jag blir alltid glad när jag ser dem när vi är ute och går. Vi har ju en ganska stor hjort-stam i Erstaviksskogen så det händer lite då och då.

  2. Bibbi Inläggets författare

    En hjortstek eller hjortfilé är aldrig fel. Tyvärr har jag ingen jägarexamen och enda vapnet jag äger är ett luftgevär så jag väntar på att brorsan ska jaga lite (han har både vapen och jägarexamen) för då brukar vi få en och annan köttbit typ älg eller rådjur. 😀

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

