Tråååååkigt!

Det här med att vara ledig hemma under vinterhalvåret är klart överskattat. Att dessutom ha ett inflammerat nageltrång som gör att promenader känns som tortyr gör inte saken bättre. På vår, sommar och hösten (om den är vacker) kan man åtminstone sitta utomhus även om man har en tå som plågar en. Min sysselsättning i dag har varit en inköpsrunda för att handla mat till pälsbollen (dotterns marsvin), sitta och rita samt spela på Ipaden. Japp, här händer det stora saker som ni märker.

Resten av familjen är ju inte roligare. Dottern drog iväg mitt på dagen för att bruncha med kompisar, sonen klev upp sent och har sen dess suttit och pluggat sin matte, som jag inte förstår ett ord eller siffra av, och maken tog en promenad och har sen dess tittat på Bond-filmen Skyfall och nu fastnat vid sin dator.

Nej, ska man vara ledig så ska man vara oskadad eller så ska man åka någonstans där det är varmt.

Tror jag åker till jobbet några timmar på måndag. Då borde nageltrånget gett sig lite tycker jag.

One thought on “Tråååååkigt!

  1. Småstadsfrun

    Ibland är det faktiskt helt ok att bara gnälla och därefter gnälla järnet ännu mer! På något sätt tycker jag att saker brukar ge mig sig efter allt gnäll. Hoppas det gör det för dig med!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

