Jag hoppar över den här dagen

Jag funderar allvarligt på att sudda ut den här dagen från mitt liv.

I går kväll knäckte det till i höger handled och värken kom som ett brev på posten. Nu stämmer ju inte det uttrycket längre eftersom posten vanligen inte är så snabb i sina leveranser som de en gång var. Så i dag har jag fått ha handledsstödet för att det inte ska göra alltför ont. Lite jobbigt då jag är högerhänt men inga större problem med det för det händer ju lite då och då så jag är van.

På jobbet så dricker jag en hel del kaffe och då blir det ibland nödvändigt att gå och avyttra lite vätska. Och när jag i förmiddags blev nödig så gjorde jag som man brukar. När jag var klar så skulle jag resa mig och då måste jag ha vridit mig lite samtidigt för det sa bara pang (eller hur det nu låter) i ryggen. Lyckades efter en stund att dra upp byxorna och stapplade tillbaka till min plats, rotade desperat i väskan efter mina piller jag har för smärtan i magen. Hjälper de hyfsat för magen så borde de hjälpa för ryggen också tänkte jag. De hjälpte lite grann men resten av dagen har varit en plåga. Ja, det är fortfarande en plåga men nu kan jag åtminstone sitta i soffan och tycka synd om mig. Fast det orkar jag inte utan jag sitter bara här och har ont, både fram och bak samt i en av mina tentakler.

Som en liten tröst har jag tittat lite på sommarbilder. Eftersom januari bara har sprungit i väg så hoppas jag att de närmaste urkiga vintermånaderna också ska svischa i väg lika snabbt så vi snart är framme vid våren med efterföljande sommar.

150128

3 thoughts on “Jag hoppar över den här dagen

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

