Kunde ha varit en bra dag

Solen skiner och det ser ut som en vacker vårdag där ute. Själv sitter/ligger jag i soffan och tittar på repriser på BBC Entertainment. Just nu en föreställning med brittiska stå-upparen Jack Dee. Det var kul första gången man såg den men nu kan man alla skämt.

Jag åkte ju på ett ryggskott från helvetet i tisdags kväll och det är inte bättre i dag. Trodde i natt att det bättrat sig lite men när jag låg där i sängen på sidan med benen lite uppdragna för att avlasta ryggen så vänder sig maken om och slår i mitt högra knä så det kändes som om någon tog ett tjockt, trubbigt spjut och körde rakt in i ryggen på mig med full kraft. Hade jag i det läget haft ett baseballträ där hade jag dragit till honom väldigt, väldigt, väldigt hårt i huvudet. Nu hade han den turen att jag inte ens äger något dylikt så han lever fortfarande. Jag är fortfarande sur på honom men han lever.

Satt och funderade på hur man bäst illustrerar den smärtan man har i ryggen när man har ryggskott. Hittade den här som känns ganska adekvat i nuläget. Om färgerna dessutom hade varit ilsket röda hade det varit på pricken som det kändes i morse. Mår lite bättre nu med en del piller innanför västen (om jag hade ägt någon).

150314-1Får se om jag får ihop något inlägg senare med mina funderingar på olika nyheter och vad som händer i vårt samhälle.

One thought on “Kunde ha varit en bra dag

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

