Regnet, det bara öser ned

I går när jag härjade i huset (städade m.m.) så sken solen så vackert där ute. I dag, när jag hade planerat en fotopromenad, så har regnet öst ner hela dagen. Så i dag har jag satt upp den nya rullgardinen i sovrummet och rengjort kaffemaskinen. Jojomensan, så himlans kul har jag haft det. Jo, jag har druckit kaffe både före och efter rengöringen också. Det smakade alldeles utmärkt.

Vid elvatiden i dag kom min dotter ut ur sitt rum och frågade om det inte var sommartid i dag. Maken och jag, som höll på att sätta upp rullgardinen, tittade på varandra och kom på att så var det ju. Det vill säga, helt plötsligt försvann en timme. Jag känner mig grundlurad. Vanligen brukar jag ställa om alla klockor innan jag går och lägger mig men jag hade glömt omställningen helt och hållet.

Jag har också lyckats med att före över mina kontakter från jobbtelefonen till min privata mobil. En sak jag har försökt med lite då och då men inte lyckats tidigare. Jag vill ha en back up om något skulle hända och nu när vi ska byta telefoner på jobbet så blev det lite brådis. Utan mina kontakter i jobbmobilen har jag problem. Ett problem är att jag är lite osäker på hur jag lyckades men jag tror det har att göra med iCloud, men exakt hur jag gjorde vet jag inte. Men skit samma, jag lyckades.

Någon gång under den här ”enormt upptagna” dagen tog jag några bilder trots regnet. Jag tog dem genom fönstret.

150329-1
150329-2

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

