Annandag påsk-promenad

Nu börjar det. Kamerapromenaderna, alltså. Så här är bilder från dagens promenad.

Först ut är väl vårtecken nummer ett – tussilago. Jag blev glad när jag såg dem lysa bland allt gråbruntråk på marken.

150406-1
I ett större dike bredvid vägen låg den här och lös. Först trodde jag någon, inte allt för smart, hade skickat ner en lampa men vid närmare titt visade det sig vara en navkapsel. Tror det står Fiat på den.150406-2Den här sötnosen satt i ett buskage och burrade upp sig.150406-3
En liten, liten del av promenadvägen.150406-4
Fru och herr Gräsand verkade också njuta av vädret.150406-5

3 thoughts on “Annandag påsk-promenad

  1. Anki

    Härliga vårbilder, Bibbi! Jag blir riktigt glad av se dem. Den fina tussilagon som lyser, navkapseln som ser ut som ett UFO, den lilla pippin, skogsvägen och herr och fru and att inte förglömma! Du lyckas med att förmedla vårkänslan trots att det inte kommit riktigt så långt här. Men jag nöjer mig med vackra bilder så länge ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

