Början på vårbruket

Efter en vecka av jävligt ont så har det äntligen börjat lätta lite, d.v.s. tabletterna hjälper. Det var faktiskt så jävligt härom kvällen att jag funderade på pling-plong-taxi med kanyl för morfinet som accessoar.

I dag har solen skinit hela dagen så maken och jag tog en (det blev två till slut) sväng till Plantagen för att köpa nya rabattkanter och eventuellt några nya väggamplar med tillhörande blommor.

Första bilden är hur det blev med amplarna på nya staketet. Det blev några fler som sitter på staketet mitt emot, bredvid ytterdörren och några på förrådsväggen. Alla med fuchsior i olika färger.

150509-1Nedan en bild på hur rabattkanterna såg ut innan jag slet upp de mossbeväxta, halvruttna träbitarna.
150509-2Här ser ni de nya kanterna i plåt. Visst blev det snyggare?
150509-3

One thought on “Början på vårbruket

  1. bibbipson

    Fuchsior är ju så fantastiskt vackra! Måste nog köpa någon sådan när vi kan ha blommor ute här också snart.
    Det blev ju en himla skillnad det där. Så fint! 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

