Blommor och djur (inga bin)

Vid gårdagens promenad fick jag för mig att det var dags att ta med kameran igen och jag är väldigt glad för det.

Först hittade jag flera äppelträd som blommade.

150529-1Strax bortom dem så stod syrener i blom.
150529-2Närmare skogen så stod den här aspen och slängde med sina hängen.
150529-3På en äng gick den här fina råbocken och betade. Just här har han hört kameran och undrar antagligen vad i hela friden jag sysslade med.
150529-4Halvvägs uppför ”mördarbacken” (en mycket brant backe som ingår i promenadslingan) så stod den här damen och jag och tittade på varandra i flera minuter. Jag hann väl ta ett trettiotal bilder innan jag tröttnade och gick vidare.
150529-5Högt uppe i en asp satt den här bofinken och sjöng.
150529-6

2 thoughts on “Blommor och djur (inga bin)

  1. Anki

    Vilka fantastiska sommarbilder! Här är det inte mycket som står i blom. Råbocken och bofinken blev mina favoriter 🙂 Kram på dig ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

