Det är sommar!!!! (just i dag i alla fall)

ÄNTLIGEN! I dag hittade sommaren hit. Det har varit soligt och varmt.
Jag har tyvärr mått skit den här veckan och i morse var det nära att jag åkte till akuten i stället för jobbet men till slut hjälpte tabletterna mot smärtan så det blev jobbet. Kortdag som tur är.
Väl hemma efter jobbet somnade jag på soffan. Sömnen blir ju lidande när man inte mår bra så det var välbehövligt. Det tråkiga med att somna så där är att det tar sån tid innan man vaknar ordentligt. Tog med mig kameran och maken på en kortare promenad ner till sjön för vakna till. På vägen ner dit så hittade jag en liten, men lysande röd, vallmo. Jag tycker de är så läckra blommor.
150605-1Väl ner vid sjön så, förutom en massa änder och skränande skrattmåsar, simmade ett svanpar med en unge omkring. Oh my, vad söt den var. 150605-2Mycket säkrare hos en av föräldrarna när det är så många måsar i närheten.
150605-3Lite längre bort simmade ett par sothönor med sina ungar. Sothöneungar är så otroligt fula att de nästan blir söta. Men bara nästan.150605-4Till slut en skata i färd med att flyga i väg från en lyktstolpe.
150605-5

3 thoughts on “Det är sommar!!!! (just i dag i alla fall)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

