Njuta av dagen?

Lördag i dag och det har varit en helt underbar dag med sol och värme. En sån där dag då man borde sitta ute i solen och bara njuuuta.

Så därför började jag min dag med att åka till Maxi och handla. Efter en snabb kopp kaffe i solen på framsidan drog jag i väg till Ikea för att köpa några småsaker till vårt nya kök på landet. Kom hem med en del saker till vårt befintliga kök hemma också. Så det kan gå. På vägen hem tittade jag in på Sickla Köpkvarter för att köpa färg till skrivaren, bland annat. Väl hemma åt jag lite lunch innan jag satte igång att städa, plocka med blommorna ute och vattna de som inte blivit vattnade av veckans regn m.m. Jo, jag hann med en promenad genom vårt vackra skogsområde också innan jag satte mig med ett fotbad.

Sa jag inte att man borde ta det lugnt ute i solen en sån här dag? Måste fått en släng av ADHD eller något, eller så är det bara det här med att om finns det något att göra i hushållet så bara ”måste” man göra det innan man kan koppla av. Det är visst någon åkomma som de flesta kvinnor lider av.

Om ni undrar så är tillståndet i magtrakten samma som förut – ont! Om ni inte undrar så är tillståndet likadant. 😉

Bilderna nedan är från en promenad tidigare i veckan.

150627-1
150627-2
150627-3
150627-4
150627-5

3 thoughts on “Njuta av dagen?

  1. bibbipson

    Vilka otroligt vackra bilder! Gillar nog mest den första och den sista. Är lite rosfantast, och vallmon är för underbar.
    Jo det är nog en kvinnoåkomma det där tror jag. Är sån ”ibland” kan man säga. 🙂

  2. Anki

    Jag har ingen aning om vad du pratar om när du säger ”ta det lugnt” 😀 Finns inte på kartan hos mig! Antagligen är du likadan men det brukar vara i perioder 🙂
    Väldigt fina blomsterbilder men det är ju inget ovanligt ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

