Äntligen klart!

Så har första veckan på semestern gått.

Maken åkte ju upp hit till sommarstället tre veckor före mig och började fixa för vårt nya kök. Han rev det gamla och förberedde för det nya. Huset är en gammal stockvirkeskåk, modell stooor, så det finns absolut inget som heter räta vinklar. Dessutom så måste huset ha satt sig när det byggdes, för en sådär 200-250 år sedan, för golvet i köket lutar väldigt mycket åt ena hörnet men fönstret som sitter närmast sitter hyfsat rakt. Så maken har slitit attans de veckorna han var här själv för han var nästan klar när jag kom förra helgen.

I veckan kom ny kyl, frys och spis också. De gamla var verkligen gamla och behövdes bytas ut. I dag var det dags att montera bord och stolar som var det sista att fixa. Jag måste säga att det blev minst lika bra som jag hade tänkt mig när vi suttit och planerat det i vinter.

 IMG_0434
IMG_0435

IMG_0436

One thought on “Äntligen klart!

  1. Anki

    Det är gudomligt vackert och välplanerat! Ett rustikt kök som är modernt samtidigt. Suveränt, Bibbi! Det har ni gjort bra 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

