Spindlar och fåglar

Så har jag överlevt första veckan på jobbet efter semestern. Riktigt hur det gick till vet jag inte för jag har varit chock över den saken hela veckan. Att det gick så bra som det gjorde beror antagligen på mina underbara arbetskompisar. Men den här helgen var riktigt välbehövlig för sömnen har varit urusel hela veckan p.g.a. väldigt ont.

Jag tycker spindelnät är ett bra fotomotiv och de små krypen som tillverkar dem är ofta väldigt vackra om man tittar lite närmare på dem. Nej, jag har ingen fobi för spindlar. Däremot hatar jag myror, tvestjärtar och getingar och varför det är så är en lång historia som vi inte tar nu. Men spindlar är fascinerande kryp.

Spindeln på bilden hittade jag i trädgården och likaså spindelnätet på sista bilden. Däremellan ser ni fåglar som slåss om och jagar varandra efter brödet vi slängde åt dem när vi var nere vid sjön i går. Svanarna var dock betydligt lugnare och värdiga. Har antagligen att göra med att de är mycket större än de andra. Svanungen är samma sötnos som ni såg i ett inlägg från juni (tror jag det var).

150816-1
150816-2
150816-3
150816-4
150816-5
150816-6

One thought on “Spindlar och fåglar

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

