Stockholms bilköer

Maken och jag tog oss en snabbtripp till landet över helgen. Vi tänkte åka i hyfsad tid i fredags för att inte vara alltför sena upp. Så tänkte vi. Nu kom det ju lite emellan som köer. Det var otroliga köer igenom stan i fredags och detta påpekades flera gånger av trafikrapportören på Radio Stockholm under tiden vi satt i dessa köer. Men tro inte att vi nöjde oss med att sitta i dessa historiska köer bara en gång. När vi hade lyckats ta oss igenom stan så fick vi ett par telefonsamtal från dottern som talade om för oss att vi hade glömt en hel del så det vara bara att vända och sätta oss i dessa ”underbara” köer åt andra hållet. Kom till slut hem och hämtade det vi hade glömt och drog i väg igen. Naturligtvis hade inte köerna minskat, snarare tvärt om. Jag kan inte rekommendera att åka bil i Stockholm fredagseftermiddagar.

Vi hade, trots en knackig start på vår weekend, en underbar helg på landet.

Bilderna nedan är från resan upp. Den första från en av rastplatserna i mitten av resan och de andra två från Höga Kusten-bron.

150825-1
150825-2
150825-3

5 thoughts on “Stockholms bilköer

  1. Ama de casa

    Ja, det kan jag säga, att en sak jag INTE saknar från Sverige är just bilköerna i Stockholm. Bodde där i området i 25 år… Här kommer inte trafiken i närheten! Om man inte ger sig iväg till exempelvis Madrid eller Barcelona.
    🙂

  2. Ruth i Virginia

    Skulle vara roligt att vet var, ungefär, ni befann er. Ser otroligt vackert ut.
    Betr. trafik – Rapport idag säjer, att Washington DC med förorter har den värsta trafiken i USA;
    tom värre än Los Angeles och New York. Glad att jag är gammal nog at få stanna hemma. 🙂

  3. Anki

    Men vilka underbara bilder du tagit! Stämning och skönhet. Jag skulle bli galen av att sitta i köer i en bil så jag är glad att slippa! 😀 Kram på dig ❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

