Nu är det dags

Gick ut och hämtade gårdagens post för en stund sedan. Bland annat låg det ett kuvert från Karolinska Sjukhuset till mig där.

I detta kuvert står det att min operation är planerad till den 17 december. Jag läste, lite snabbt, igenom informationen som följde med också och kan väl konstatera att min jul kommer att gå i smärtans och näringsdryckens tecken.

Jag är både glad och lite nervös och rädd. Det är ju inte någon pluttoperation direkt men jag försöker tänka på att jag äntligen ska slippa den eviga smärta och starka tabletterna för att hålla den i schack. Sen kommer tankarna på jobbet – hinner jag göra lönerna innan operationen m.m. Jag kommer att bli borta från jobbet 4 – 8 veckor, beroende på hur snabbt återhämtningen går. Men sen jäklar ska jag börja leva normalt igen. Hoppas jag.

2 thoughts on “Nu är det dags

  1. Granntanten

    Gott att det blir av, och att du ändå verkar så lugn inför det som blir en inte helt vanlig jul. Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen och gå lättare än du tror och bli bättre än någon kan ana!

  2. Anki

    Blir så himla glad för att det äntligen ska bli av!🙂 Hoppas det inte blir alltför jobbigt och att du får känna friheten från smärtor när allt är läkt. Leva ett normalt liv utan magsmärtor i alla fall! Du kommer att opereras på min mors födelsedag så det är ingen risk att jag glömmer den. Varken min kära mor eller din stora dag. Inte utan att jag blir lite nervös också🙂 Kramen❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

