Jävla sjukdom

Tänkte  berätta lite om vad jag har haft för mig den senaste veckan.

För en vecka sedan så hade jag hög feber och så jävla ont att jag bara låg och grät. Detta resulterade i en ambulansfärd med tillhörande morfin till Södersjukhuset. Jag måste säga att jag inte minns så mycket av första dygnen men jag vet att jag hade en massa slangar kopplade till mig, bl.a. syre, morfin, antibiotika m.m. Första hamnade jag på en medicinavdelning men ganska snart blev jag förflyttad till en kirurgavdelning om de skulle behöva operera akut. Nedan kan ni beundra utsikten från sängen. Det såg lite sorgligt ut med adventsljusstaken i det stora, kala fönstret.

151129-1De första dygnen var jag fullpumpad med smärtstillande och då främst morfin. När jag stängde ögonen så spelades det upp vansinniga bildspel, eller hur man nu kan uttrycka det, i huvudet. Om man tar Monthy Python, Harry Potter och varenda skräckfilm som tillverkats och kör ner i en mixer och sedan upphöjt till hundra så kan du få en liten idé om vad som utspelade sig innanför mina ögonlock. Fast om jag öppnade ögonen så såg jag det här och det vete tusan om det var bättre men lugnare.
151129-3 Första frukosten blev en kopp te med honung och mjölk. Den koppen te var nog en av de godaste jag druckit.
151129-4 Under hela perioden så var jag tvungen att meddela så fort jag lyckats få ur mig något. Allt jag fick i mig och ur mig skulle mätas.
151129-5 Eftersom jag var uttorkad m.m. så var min ådror väldigt svårstuckna. Jag tror jag har tio stick i armarna för kanyler som de fick flytta (de flyttade inte kanylen utan tog en ny för varje gång) vart efter ådrorna inte uppskattade att användas.
151129-6 När morfindoserna minskades så började jag irritera mig på, den så kallade, konsten i rummet. Den är så otroligt ful och uselt gjord så jag vet inte vad. Den var dessutom fastlimmad på väggen så jag kunde inte hänga något över den för att slippa se eländet.
151129-7 Här har vi första lunchen; tre olika näringsberikade saker som det bara vände sig i magen på mig av att lukta på. Så då fick jag näringsdropp i stället.
151129-8 Mestadels låg jag och lyssnade på musik i lurarna och tittade på den här ”vackra” utsikten.
151129-9 Om sängen däremot hade varit vänd åt andra hållet hade jag åtminstone sett en del av det här.
151129-10 Ibland kom det en helikopter och levererade patienter till sjukhuset.
151129-11 Vid hemgången så hade de satt upp en stor julgran i entréhallen.
151129-12

Nu är jag hemma och sjukskriven fram till operationen. Dessutom ska jag i princip bara äta flytande och passerad mat för att inte irritera tarmarna och återhämta mig så min kropp orkar med en sådan operation. Jippie – INTE! Men den här gången funderar jag faktiskt på att lyda läkarna och ta hand om mig så jag blir ”frisk” fort som tusan.

3 thoughts on “Jävla sjukdom

  1. Christinafotograferar

    Låter verkligen inget vidare. Krya på dig. lycka till med operationen.<3 Passa på och ta med dig lite av dina bilder och tejpa upp på vägarna så får du lite finare att titta på😀 De behöver tydligen lite bättre och mer konst.

  2. Anki

    Vilken resa! Du har fått din beskärda del av smärta och näringsdropp, vätskor och gu vet allt! Nu hoppas jag verkligen att magen sköter sig så att operationen blir av och du kan återgå till ett relativt normalt liv. Framförallt att få leva smärtfritt! Kram om och var rädd om dig❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

