Inte helt lätt

Jag försöker ju komma i något slags form inför min operation på torsdag och en av sakerna som ska hjälpa mig är promenader. Det är inte särskilt kul att gå ut och gå just nu då det är skittråkigt väder men jag försöker ta mig ut ändå. I går tog jag med mig kameran på min korta promenad. Första halvan gick bra men sen fick jag ont och avbröt och gick hem.

När jag gick så hade jag gett mig den på att försöka hitta något att fota vilket inte är helt lätt då allt känns brunt och grått så jag letade intressanta former och mönster. Första bilden är tagen på en buske som står hos en granne längre bort på gatan. Den har en förmåga att blomma på konstiga tider på året.

151212-1
Trädkronor utan blad är vackra tycker jag.151212-2
Det blir ett intressant mönster när man fotar dem rakt underifrån.151212-3
Det känns inte som om man skulle vilja åka ut i den här ekan direkt. Den ser lite övergiven ut.151212-4
Mossan tillhör de växter som är gröna året om och det är inte alltid man kollar så här nära på den.151212-5
I allén som går rakt igenom hyreshusområdet står det med jämna mellanrum lite större konstverk. Jag har bott i det här området sedan jag var nio år. Jag har också bott på gatan i vars ena ände det här konstverket står men jag har aldrig lagt märke till att det fanns två ansikten i det.  151212-6
151212-7
Detta är en detalj av Monumentet som också står längs allén.151212-8

One thought on “Inte helt lätt

  1. Anki

    Otroligt vackra bilder! Fascinerande ansikte och konstigt att du inte märkt de tidigare🙂 Jag scrollade sidan upp och ner och märkte att Monumentet fick liv🙂 Häftigt!❤

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

