Det här med jul

Att fixa allt inför julen kan kännas stressigt och framför allt när man som jag tog plingplong-taxin till akuten en månad innan och då blev inlagd därför att jag var riktigt jäkla sjuk. Nu har jag ju varit sjukskriven efter det så jag skulle återhämta mig ordentligt innan operationen. Orken har ju inte varit den bästa så det där med att pynta och springa i affärer och leta julklappar har bara gått fetbort. Men på något sätt så har adventsstjärnor och adventsljusstakar kommit upp i fönstren, julgranen upplockad och klädd. Detta har skett med stor hjälp av sonen, som också gillar julkänslan, som jag har lekt arbetsledare till.

Alla julklappar, utom en, har jag suttit och i soffan och handlat. Kan det bli lugnare? Skulle inte tro det. Okej, en del invänder att de vill känna och klämma på prylarna de köper men jag har haft tur det här året för det har varit julklappar som man inte behöver klämma på.

Sen har vi det här med julkort. Jo, jag skickar faktiskt sådana till några stycken fortfarande. Att köpa och skriva dem förhand gör jag däremot inte. Jag tar min kamera och plåtar lite julaktiga saker. Lägger till lite text och laddar upp på Riktiga Vykort hos Posten. Jag vet att det heter Post Nord numera. Där lägger man upp alla namn och adresser man vill skicka till, trycker okej och betalar. Sedan sköter de resten med att skriva ut och skicka dem till respektive mottagare. Väldigt bekvämt.

Så jag har fixat julen med hjälp av datorn i år. Maten är makens ansvar och han har lovat att fixa det när jag ligger på sjukhuset.

151214-1

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

