Hur fungerar vissa hjärnor?

Angående de senaste dagarnas rapportering om dessa vidriga siffror på antalet sexuella övergrepp på olika festivaler i vårt vackra land men även ute i Europa. Nej, jag går inte in på hur kvinnor i behandlas i resten av världen för då skulle jag aldrig sluta skriva.

Jag blir så jävla arg, förbannad och ledsen när jag läser och hör om detta igen och igen.

Jag tänker ställa en fråga och jag hoppas, men har inte några större förhoppningar, att få svar av någon eller några som tydligen anser att de står över andra människor och tycker att de har rätt till andras kroppar.

Vad i din hjärna talar om för dig att du får stå på en festival och trycka dig mot, tafsa och ibland våldta unga tjejer som är ute och har roligt?

Kom inte med att de är onyktra och ”fel” klädda. Det är din inställning till tjejer och kvinnor är SJUK!!! Din respekt för människor måste vara väldigt snedvriden. Jag undrar hur du skulle känna det om någon gjorde samma sak mot dig.

Kom nu inte och säg att det bara är invandrarkillar som gör så här för det är det INTE! I just det här faller är de kanske överrepresenterade men rent generellt så gäller detta inställningen hos de flesta av manlig kön.

Och till dig som förälder, har du uppfostrat din son på detta sätt? Har du haft något samtal om deras sätt att se på kvinnor? Har någon förälder sagt till sin son att inte våldta tjejer? Skulle inte tro det men jag tror nog att de flesta av oss har sagt till dottern att vara försiktig när hon är ute för att ha roligt med sina kompisar. Möjligen har vi sagt till sonen att skydda tjejerna.

Något är väldigt fel i vårt samhälle när en tjej eller ett tjejgäng inte kan gå ut och roa sig på samma premisser som en kille eller ett killgäng. Varför ska alltid tjejer akta sig, vara försiktiga eller tänka på var de går någonstans? Jo, jag vet att det är så det ser ut just nu men är det inte jävligt hög tid att det ändras? Vore det inte en väldigt bra idé att alla vi med människor av manligt kön i vår närhet tar upp den här saken? Diskuterar värderingar och hur de ser på kvinnor och deras rätt till sin egen kropp, tankar och sitt eget liv.

Det är dags att alla som anser att vi alla ska ha samma värde ser till att det blir så!

 

 

2 thoughts on “Hur fungerar vissa hjärnor?

  1. Anki

    Tyvärr så kommer det inte att förändras så länge det inte blir strängare straff! Idioter är och förblir idioter och sen finns de dom som är sjuka och behöver vård. Livstids vård. Och när de anses vara friska ska dom få sitt straff!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

