Våren kom tidigt

Våren kom snabbt och väldigt tidigt i år. Ja, jag gnäller inte. För min del är det helt okej om det inte kommer mer snö eller minusgrader men det är väl en fåfäng förhoppning misstänker jag. Mina tulpaner sticker upp ca 5 cm ur rabattjorden också.

I söndags byggde våra grannar, tillsammans med sina två söta barn, fyra stycken snögubbar. En för varje familjemedlem. Jag tyckte de var så fina så jag tog en bild på dem. Snögubbarna alltså, inte familjen. Med de senaste dagarnas plusgrader så såg de ut så som på den nedre bilden. Det är inte utan att jag tycker lite synd om grannungarna när deras fina snögubbar försvunnit.

För övrigt så fick jag en tand utdragen hos tandläkaren i dag så det är helt okej att tycka synd. Inte nog med att man får ont som s***n man måste betala en massa pengar för det också.

160127-1
160127-2

6 thoughts on “Våren kom tidigt

  1. Ama de casa

    Vilka fina snögubbar! Ja, på första bilden i alla fall…🙂

    Jag tycker riktigt, riktigt synd om dig. Har tandläkarskräck de luxe… Så egentligen är det inte fullt så synd om dig just nu, nu när du har sluppit ut från tandläkaren.😉

  2. Ruth i Virginia

    Det var verkligen kreativt och gulligt! Borde bli ett julkort, absolut!
    Hoppas det kommer nån liten hare och äter opp morötterna.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

