Solen sken i dag

Solen sken i dag! NU är det bara värmen som ska hitta hit också så blir jag nöjd, med vädret i alla fall.

Min dag började hyfsat tidigt för att vara lördag så besöket på Maxi blev också tidigt. Mycket trevligt att gå när när man slipper trängas med en himlans massa folk. Efter en kaffe hemma tog jag med mig båda mina barn och drog till Forum där vi hade lite olika ärenden alla tre. Dottern tog bussen hem och sonen och jag drog vidare till Sickla för att se om vi kunde hitta en ny jacka till honom. Den han hade är gammal och har börjat ramla isär lite här och var så det var hög tid. Jo, vi hittade en på Naturkompaniet av samma gamla märke som vi gillar i den här familjen – Fjällräven. Okej, det hade blivit billigare att vänta till sommaren och köpa den på landet där den tillverkas men jackan behövdes nu så det var bara att betala.

Efter lunchen ville jag sätta mig i soffan men lyckades övertala mig själv att det vore en mycket god idé att ta en promenad i solen i stället. Sagt och gjort. Tog kameran och maken med mig.

I början av promenaden går vi förbi en förskola där den här pärlregnbågen står. Vet att jag försökt fota den förr men den här gången fick jag skärpan på rätt ställe.

160227-1
Det finns gott om torkat gräs och det är ju alltid tjusigt i motljus.160227-2
Det här med att fota fåglar som är bruna i en tät, brun buske är inte helt lätt. Där kan man snacka om camouflagefärgad.160227-3
I dag hade vi tur och fick se den här ormvråken göra en sväng framför oss. Fel, jag hade tur, maken hade blicken ner i backen och fick se den först när jag visade bilderna.160227-4
En liten paus vid en av golfbanans greener. Fast så här år borde de väl kallas whiter. Men snön har börjat smälta bort och det var varmt i solen. Det finns hopp om varmare tider.160227-5

3 thoughts on “Solen sken i dag

  1. zenzajannen

    Personlighet, jag har lärt mig känna lite hur du känner när du fotar! Färgerna i bild nr ett lockar. Känner vår hos dig! Ormvråk avis😉 Bra!!!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

