Long time, no see

Det regnade inte i dag så efter en tur till bensinstationen för att mata bilen med lite bränsle och en quicky in på Maxi så tog jag med mig kameran på en promenad. Ja, jag gick själv eftersom maken de senaste dagarna har legat för döden, det vill säga han är förkyld. Stackars liten.

Eftersom jag inte rört kameran på över en månad så blir det fotobombning i det här inlägget. Nu kommer väl FRA att kolla inlägget eftersom jag skrev bombning.😉

Vädret var, som sagt, inte regnigt utan soldis blandat med mulet och runt 14 grader. Jag gick ut för att hitta vårtecken och fina mönster i naturen.

De här småsolarna lös i dikeskanten.

160403-1 Här ser vi en av anledningarna till att allergin är full blom.
160403-2 Vad jag vet så brukar väl inte sådana här växa fritt i naturen trots att man ser dem lite överallt. Mystiken tätnar.
160403-3 Min stubbspindel har inte ruttnat bort helt än.
160403-4 Lite mossa som växte på en sten. Jag tyckte det var fina färger på den plus att den såg ut som om någon slängt den på stenen.
160403-5 Färgerna i naturen är ganska enahanda just nu men jag gillade formen på den här stocken med gräset som lagt sig att vissna över den.

160403-6 Min promenad går delvis längs med och genom en golfbana och i ett av vattenhindren hade några fåglar slagit sig ned. Jag satt och tittade på dem en stund men de gjorde inget roligt att fota men när jag reste mig för att fortsätta så skrämde jag dem och de flög i väg. Bara att sikta, hålla avtryckaren nere och låta kameran gå. I närheten av djur brukar jag köra på autofokus och det hjälper när man plåtar fåglar i flykten.
160403-7
160403-8 Fjolårets vissna gräs ser så mjukt ut.
160403-9Det här är krokusarna i en av mina rabatter.
160403-10
160403-11

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

