”Lugn helg på landet”

Maken och jag åkte upp till sommarhuset strax utanför Ö-vik med förväntningen om en lugn helg på landet. Sätta på vattnet, dammsuga upp alla döda flugor och klippa gräset. Japp, det var vad vi hade tänkt oss.

Så blev det nu inte eftersom det var en hel del vatten på golvet i badrummet som ändrade just den planeringen. Vi fick ägna oss åt att torka upp vatten, riva en dusch (som min far har byggt), åka till återvinningen med skräpet, torka lite till, jaga reda på en duschkabin (vi hittade en på Jula), montera denna duschkabin och efter det dammsuga flugor och klippa gräs. Sen var den helgen över och det var dags att åka hem. Jo, vi hann med en rabarberpaj och ett inköp av en ny vinterjacka till mig på Fjällräven. Vi passade på innan alla turister kommer och rensar bland alla jackor i sommar.

Naturligtvis hade jag kameran med mig men det blev inte så många bilder tagna som jag hade hoppats på. Men några blev det och här får ni fem bilder.

160608-1
160608-2
160608-3
160608-4
160608-5

3 thoughts on “”Lugn helg på landet”

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

