Warszawa

Årets konferens med jobbet började på kontoret och avslutades i Warszawa. Okej, vi är inte riktigt klara än så den riktiga avslutningen kommer att hållas på kontoret här hemma.🙂

Som vanligt hade vi skitkul tillsammans. Jag har antagligen världens bästa jobbarkompisar. Vi var väldigt produktiva samtidigt som vi skrattade käkarna ur led. Vi åt och drack gott.

Staden Warszawa gjorde dock inget större intryck på mig. Ingen stad jag kommer att åka tillbaka till. En av de saker jag kommer att kommer att komma ihåg var sightseeingturen. Den hade högsta betyg på Trip Advisor men hur de har lyckats få det är en gåta.

Kameran var naturligtvis med och jag tog en massa bilder. De flesta innehåller mina underbara jobbarkompisar men de får ni inte se. Istället får ni se en hel del annat.

Vi bodde väldigt bra på det här hotellet. Polen är ett billigt land.

161008-1

Hotellet hade vaser med stora, vita liljor stående överallt. Luktar gott men var förödande för mig som är allergisk mot dem.161008-2

Fordonen vi åkte på sightseeing med.161008-3

I stadsdelen Praga var många hus väldigt dåligt underhållna men de hade vackra balkongräcken i smide.161008-4

Gatubild från stadsdelen Praga.161008-5

Husen i gamla stan bombades och sprängdes i luften under andra världskriget men byggdes upp exakt som de såg ut tidigare av ryssarna.161008-6

Såg ett antal vackra dörrar.161008-7 161008-8

Solnedgång under flygningen hem.161008-9

2 thoughts on “Warszawa

  1. zenzajannen

    En gammal stad där du fångat det alla kallar ”historiens vingslag”, man kan känna in i bilderna. Du är alltid bra🙂 Praga känns 40-tal nästan.
    Tack.

  2. Christinafotograferar

    Så vackra bilder på stadsmiljön! Visste att det bombats mycket där men inte att de byggt upp de gamla husen i samma stil igen. Jag var i Krakow 2014 och lade in foton på bloggen då. Men den staden har klarat sig från bombningarna. Vilket gammalt fint hotell du bodde på. Det är en vacker byggnad. Gillar också bilden med balkongerna och den med mycket blommor. Så typiskt polskt. Dörrarna är pampiga. Var nog inte helt lätta att tillverka på den tiden. Den med ölflaskan till vänster är ju så fint fotad och blir lite kul med flaskan. Solnedgången från flyget är ju underbar.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

