Insnöad

Vintern har överfallit oss här i Stockholm. En halvmeter på mindre än ett dygn och inte mycket till snöröjning. Jag misstänker att den har överfallit större delen av landet.

Själv är jag insnöad rent bokstavligt eftersom, som vanligt, vår ”kära” förening inte plogar utan verkar vänta på våren och att snön ska smälta bort. Jag har en hyfsat stor bil med fyrhjulsdrift och dubbdäck men inte ens den klarar av att ta sig igenom en halvmeter blötsnö i uppförsbacke. Jag kom 3 meter från garaget, sen spann alla fyra hjul och jag kom inte en centimeter. Maken och jag lyckades skotta så jag åtminstone kunde backa tillbaka bilen mot garaget.

Jag gick in och ringde och messade mina arbetskamrater, de som lyckats ta sig till jobbet, och sa som det var. Tog en kopp kaffe och kopplade upp mig mot jobbet och roade mig med det jag kunde sköta utan att vara på plats vilket inte är mycket men lite.

Jag kan ju inte hoppa över att kommentera valet i USA. Inget kul resultat men världen har tagit sig igenom värre saker än stolpskott som Trump. Man skulle kunna säga att det amerikanska folket gett det politiska etablissemanget en stor, fet käftsmäll. Grattis USA, eller något.

För att övergå till något roligare så tänkte jag visa hur mina japanska dvärglönnar såg ut den 27 oktober. Hittade lite bilder i kameran.

161109-1 161109-2 161109-3 Vi kan ju konstatera att det går att ta vinterbilder utan att gå ut i eländet också.
161109-4

One thought on “Insnöad

  1. Christinafotograferar

    Usch . Inget vidare att bli insnöad. Men man kan ju inte göra så mycket. När vi bodde på landet med en vägförening så kunde vi sitta insöade med 900m till stora vägen och hela övriga världen var öppen. Detta pga snålhet. Just nu har vi bara några få snöflingor som ligger efter ett snällt snöande igår kväll. Men för 3 dagar sedan var jag ute och promenerade i 2 timmar och fotade i det fina vädret. Så vackra bilder du har tagit på dvärglönnen.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

