Julen över, snart nyårsafton

Jag vet, jag vet men här kommer en uppdatering av läget, dock utan bilder.

Så var julen över och snart är det nyårsafton. Eftersom julen är över så passade jag på att köpa lite fler julprydnader. Klart bättre priser på dem nu efter jul.

Julafton tillbringades tillsammans med make, barn, min far, min bror och min brors båda grabbar. Det var trevligt och jag tror att de flesta blev nöjda med det mesta.

Juldagen förflöt i slapphetens tecken medan annandagen fick jag ett ryck att börja tömma rummet som skall bli makens och mitt nya sovrum på alla möbler och kassar. Så det har jag sysslat med de senaste dagarna. I dag har vi varit ett par vändor till återvinningsstationen med sådant som inte skall behållas. I morgon ska jag skära ned taket, som består av spänd plast, och försöka få ner plast-listerna som håller upp eländet. Av erfarenhet från andra rum så är de spikade med lååååånga spik så det blir till att använda ett stort bräckjärn. Om jag orkar ska jag slita ut golvet också. Masonit med f.d.  limmad nålfiltsmatta från stenåldern som är så äcklig att jag måste ha munskydd när jag sätter i gång med det. Örk!

Om ni undrar så jäklas mina tarmar igen/fortfarande. Jag är inne i ett skov, somd ekallar det på sjukhuset. Jag ska till magnetröntgen den 5:e och läkaren den 13:e. Just nu går jag på Alvedon på dagarna och när det börjar jäklas på kvällen så blir det en Spasmofen.

Kvällen har tillbringats tillsammans med make och båda mina barn framför Disneys Insidan ut och Zootropolis. Kul att vi kan samlas runt något som vi alla gillar. Jag visste att det skulle löna sig att mata dem med Disney-filmer under deras uppväxt. Annars har vi ju lite olika intressen i och med att båda ungarna är fullt upptagna med sina utbildningar. Sonen snackar matte och data i den högre dimensionen som jag inte hänger med i och dottern är väldigt samhällsengagerad och pratar gärna politik och juridik.

I övrigt så tycker jag att folk kan sluta med att gå och dö och jag syftar då, nu senast, på George MIchael och Carrie Fisher. Läste nyss att Debbie Reynolds har åkt in på sjukhus med trolig stroke. Men man får väl vara tacksam att ens närmaste lever och mår bra.

One thought on “Julen över, snart nyårsafton

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

