Vasaloppssöndag

Söndag och tidig eftermiddag. Vasaloppet är avklarat, åtminstone för eliten. Svågern är fortfarande ute i spåret. Vi håller koll på honom via Vasaloppets hemsida. Han har precis passerat Eldris så han kommer nog att få en bra tid.

I morse när jag klev upp så var det en riktigt tjock dimma ute och en 6-7 minusgrader. På alla träd och buskar var det taggar av is. Jättevackert. Nu är det sol, 3 plusgrader och jätteskönt ute. Var i väg en sväng med dottern och det känns att man inte är helt okej. Men i morgon tänker jag ta mig till arbetet eftersom det är alldeles för tråkigt att vara hemma och inte orka göra det man hade tänkt sig. Bättre då att sitta på jobbet och göra lite nytta istället.

Jag passade på att ta några bilder mellan det att solen tittade fram och att temperaturen smälte bort istaggarna.

 

1 tanke på “Vasaloppssöndag

  1. Anki

    Jag följer inte Vasaloppet och inget annat lopp heller för den delen 🙂
    Här var det 14 minus i morse men under dagen har det vari 3 plus. Riktigt skönt men jag kommer mig inte för att gå ut.
    Snygga bilder och liknar tomtebloss lite 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.