Uttråkad

Ytterligare en rapport från tråkighetens högborg. Vad har då hänt sedan sist? Inte mycket. Maken och dottern var iväg till optikern och beställde tid för en synundersökning. Dotterns glasögon är tydligen inte helt okej längre. Och där ser jag ett antal tusenlappar flyga iväg. Men behöver hon nya glasögon så vad gör man? Ungen måste ju se. På hemvägen skulle de titta in på Maxi och handla. Det var ingen större  idé för alla andra var där och parkeringsplatsen var full.

Vad jag har sysslat med? Jag har beställt en CD med Pocahontas eftersom vår gamla VHS med den filmen har pajat. Jag beställde också Backpacker 3 till mig själv. Jag är löjligt förtjust sådana spel där man får testa sin allmänbildning. TP är ett annat spel som är kul också men det var länge sedan vi spelade det. Sen har jag suttit och spelat små spel online typ Textexpress, Bejeweled m.fl. Och så satt jag och lekte med kameran.

Min ”vackra” vrist. Normalt är jag inte så där randig på fötterna men strumpan hade lämnat detta vackra mönster på mig fot. Någonstans innanför den där stora svullnaden finns min fotknöl. Förhoppningsvis visar den sig om ett par dagar.

En av de bilder jag tog idag när jag bara satt och lekte. Om du inte ser vad det är så kan jag berätta att det är en detalj ur besticklådan. Jag sa ju att jag har tråkigt.

Nu ska jag ut och våldgästa er på nätet. 😉

4 tankar på “Uttråkad

  1. Janne Hood

    Hej goa Du!
    Hoppas du kryar på dig, ont är ont, påverkar allt. Tycker fotot på bestickslådan blänker konstnärligt, så nära. Säger som du, händer mycket, men när jag ska sätta det på pränt så … Jag är trött igen, jämt tycker jag. Måste fixa min syremaskin för natten, den har ändrat inställningar fast det är lång väg till ställer de fixqar det på 🙂 Och vädret, ja inte blir man gladare. Men jag är glad för att du finns, här och där, alltid fint när du besöker. Kramar om dig och blåser på det onda!!! Hooden 😉

  2. Peggy

    Ja glasögon är inte billigt! mitt sista par var tvungna att vara progressiva och det slutade på över 7000 kr 😦 fast som du säger…”man måste ju se” 🙂 yepp du har rätt, på måndag börjar jag mitt nya jobb…tycker att det ska bli så spännande 🙂
    Ha en fin kväll!
    Kramar!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.