Allmänt dravel om veckan som gått

Usch, vad dålig jag har varit på att blogga ett tag nu. Inspirationen har väl heller inte varit den bästa.

Mina magproblem fortsätter. I dag var jag tillbaka för att få svaren på proverna de tagit. Inga som helst matallergier eller intoleranser. Skönt på ett sätt men det betyder att vi inte vet varför jag har ont så utredningen fortsätter. Fick lämna ifrån mig några fler rör blod idag och skall lämna in de andra proverna på måndag. Så jag fortsätter med min magmedicin och ska tillbaka om en månad. Inte för att provsvaren tar sån tid utan min läkare ska vara ledig i tre veckor.

Annars har den här veckan flutit på. Maken har varit i London på kurs sedan i måndags men är på väg hem nu. I går kväll hade jag magkramper igen så jag låg mest i soffan och tyckte synd om mig själv. Det berodde troligen på att lunchen var för kryddstark för mitt matsmältningssystem just nu. Man kan lugnt påstå att jag inte uppskattar just det systemet särskilt mycket för tillfället. På jobbet har det varit fullt upp. I dag var det 17 grader när jag kom dit. Värmepannan som ska förse oss med dräglig inomhustemperatur hade lagt av. Lite störigt att sitta med tjock kofta och halsduk och jobba. Med jämna mellanrum satte jag mig framför fläkten och tinade upp fingrarna. Vi tog alltså upp en byggfläkt i morse så strax innan vi gick hem så var det riktigt skönt på kontoret.

Väl hemma så försökte jag ta några macro-bilder på snöflingor. Ja, det är vinter. Jag tycker inte om den här årstiden men jag är fascinerad av snöflingor. Att fota snöflingor är inte helt enkelt. Snöflingor gör sig nämligen bäst mot en mörk bakgrund och helst inte ihopklumpade med varandra. Inte så ofta som de uppträder just så men här nedan ser ni resultatet.


 

2 tankar på “Allmänt dravel om veckan som gått

  1. Anki

    Mår inte bra själv ännu och magen strejkar så jag förstår exakt hur du har det. Vi får tycka synd om varandra 🙂
    Ha nu en skön helg, Bibbi och du…bilderna är som vanligt fantastiska 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.